”Istorie feroviară ..... prin filatelie”
Luni, 28 septembrie 2020, la ora 10.30, la Castelul Karolyi din Carei, se va deschide expoziția: ”Istorie feroviară ..... prin filatelie”, realizată din piese filatelice aparținând ing. Lorincz Tiberiu, membru al A.F.F.R. și al Cercului Filatelic Satu Mare. Manifestarea este realizată la împlinirea a 115 ani de la darea în folosință a liniei feroviare Carei – Mátészalka – Chop (Csap).
 
Cuvânt de deschidere: Bogdan Georgescu.
 
Linia de cale ferată, Carei – Berveni – Mátészalka – Chop (Csap) era considerată o linie principală care lega o serie de localități din Ungaria cu orașul Carei respectiv cu liniile de cale ferată Carei – Zalău – Jibou – Cluj, spre Oradea și Satu Mare – Sighetu Marmarției.
 
Construită acum 115 ani, linia a pornit din Carei, având un traseu ușor, de șes, cu o declivitate maximă de 12 mm/m și curbe cu raze minime de 600 m.
Linia a fost construită cu șină și ramificații tip 23,6 pentru o sarcină de 12,5 tone pe osie și o viteză de 20 km/h. În anul 1959 linia a fost refacționată cu șină tip 40, pe traverse de beton, care permiteau o sarcină de 20 tone pe osie pentru trenurile de călători și de marfă.
 
Cele două halte și puncte de oprire de pe teritoriul țării erau Cămin și Berveni.
 
Linia Carei – Mátészalka – Chop (Csap) era o linie principală, în lungime de 87 km, care lega trei orașe ( Carei , Mátészalka și Csap ) și deservea o zonă în plină dezvoltare economică și socială, transportul fiind asigurat de garnituri și locomotive din Depoul din Carei (care avea canal de reparație, elevator de alimentare cu cărbune a locomotivelor, și atelier de reparații). Pe parcursul anilor pentru remorcarea trenurilor de călători și marfă se foloseau următoarele tipuri de locomotive cu abur din seria 221, 335, 375 și diferite tipuri automotoare.
 
(ing. Lőrincz Tiberiu – membru AFFR)